Czy po byłych torowiskach w Jaworznie znów ruszą pojazdy szynowe?
Dodane przez Wojtas dnia 30.03.2012

To nie żart, istnieją plany przeprowadzenia lini tramwajowej od Skałki przez osiedle OTK (Kaufland) do centrum (byłe tereny KWK Kościuszko, Hala MCKiS) i dalej przez Podwale i Pechnik. Na Pechniku linia rozgałęziałaby się w stronę Szczakowej przez Leopold, Gigant, Niedzieliska, czyli starym szlakiem Jaworzno-J.Szczakowa.>b> Drugie odgałęzienie biegło by starym torem od stacji Jaworzno na KWK Kanty, czyli przez Podłęże, obok biedronki, następnie park na Podłężu(należałoby odbudować wiadukt), a następnie Osiedle Stałe w stronę Carrefoura.
Pomysł naszym zdaniem jest ciekawy, odżyją stare torowiska i w pewnym sensie kolej. Nowe linie zahaczają o główne punkty miasta, więc problemu z pasażerami by nie było. Mamy jednak kilka uwag już na wstępie, które mogą sprawić by te linie były jeszcze bardziej atrakcyjne, mianowicie:
1.Tor od Szczakowej powinien być podciągnięty do samej Sosiny. W okresie wakacyjnym/letnim, czyli sezonowo, powinny tam kursować tramwaje,
2. Połączenie od Szczakowej do centrum powinno być uatrakcyjnione możliwością bezpośredniego lub pośredniego dojazdu do osiedla stałego. Na Pechniku, w miejscu skrzyżowania linii, należałoby stworzyć możliwość przesiadki na skomunikowany tramwaj pasażerom od Szczakowej chcącym dojechać na osiedle stałe,
3. Tor od Skałki powinien iść także w drugą stronę na Bory i Byczynę gdzie również znajduje się sporo potencjalnych pasażerów i tym sposobem linia przebiegałaby przez całą długość miasta z możliwością dojazdu do prawie wszystkich osiedli.

Artykuł na podstawie reportażu jaw.pl