Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Kolejowa Toplista
Czy po byłych torowiskach w Jaworznie znów ruszą pojazdy szynowe?

To nie żart, istnieją plany przeprowadzenia lini tramwajowej od Skałki przez osiedle OTK (Kaufland) do centrum (byłe tereny KWK Kościuszko, Hala MCKiS) i dalej przez Podwale i Pechnik. Na Pechniku linia rozgałęziałaby się w stronę Szczakowej przez Leopold, Gigant, Niedzieliska, czyli starym szlakiem Jaworzno-J.Szczakowa.>b> Drugie odgałęzienie biegło by starym torem od stacji Jaworzno na KWK Kanty, czyli przez Podłęże, obok biedronki, następnie park na Podłężu(należałoby odbudować wiadukt), a następnie Osiedle Stałe w stronę Carrefoura.
Pomysł naszym zdaniem jest ciekawy, odżyją stare torowiska i w pewnym sensie kolej. Nowe linie zahaczają o główne punkty miasta, więc problemu z pasażerami by nie było. Mamy jednak kilka uwag już na wstępie, które mogą sprawić by te linie były jeszcze bardziej atrakcyjne, mianowicie:
1.Tor od Szczakowej powinien być podciągnięty do samej Sosiny. W okresie wakacyjnym/letnim, czyli sezonowo, powinny tam kursować tramwaje,
2. Połączenie od Szczakowej do centrum powinno być uatrakcyjnione możliwością bezpośredniego lub pośredniego dojazdu do osiedla stałego. Na Pechniku, w miejscu skrzyżowania linii, należałoby stworzyć możliwość przesiadki na skomunikowany tramwaj pasażerom od Szczakowej chcącym dojechać na osiedle stałe,
3. Tor od Skałki powinien iść także w drugą stronę na Bory i Byczynę gdzie również znajduje się sporo potencjalnych pasażerów i tym sposobem linia przebiegałaby przez całą długość miasta z możliwością dojazdu do prawie wszystkich osiedli.

Artykuł na podstawie reportażu jaw.pl




   Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
   Dodaj komentarz
Nick:

Kod potwierdzający:


Wpisz kod potwierdzający: